En helg som gräsänkling

Igår lämnade mannen mig för en helg med kollegorna. De tog planet ner till Barcelona, och han lämnade mig alldeles ensam hemma. 
Fast det var inte riktigt sant, helt ensam är jag inte. En av mina äldre och trognaste vänner är här, Carro ! Eftersom hon bor i Lund så träffas vi inte särskilt ofta längre till skillnad från när vi lärde känna varandra för 12år sen på simskolan för märkestagning på Brottet i Halmstad. Det ni, det är vänskap som håller i VÅTT och torrt ;) Hehe..

Eftersom hennes man åkte till Italien med sina kollegor denna helgen så tyckte vi att det passade bra att vi gräsänklingar höll ihop i vår ensamhet. Så i torsdags kväll hämtade jag henne på Centralen här i Götet och igår hade vi en helmysig dag efter att mannen lämnat boet. Vi började med en paddantur, min andra på en knapp vecka men det var lika trevligt denna gången, lite annan historia samt att vi hade lika bra väder ;)
Därefter blev det några timmar på stan för shopping, inte så mycket för mig eftersom min ekonomi inte är den bästa när man varit långtidssjukskriven =/ Men men, fönstershopping fungerar också bra. 

Kvällen avslutades nedkrupna i sängen med två stoooooora skålar godis, två keliga katter och några glas vin samtidigt som vi tittade på "Vinterviken" & sedan "Shakespear in Love". 
Två slagna soldater somnade ganska bums när vi sett den andra filmen. 

Dagens schema visar att vi ska gå på Universeum om en liten stund och kvällen bjuder på kalajs i Majorna. Väldigt Trevlans och jag får säga det själv. 

Den gamle vännen är en vacker spegel.

Okänd


Ha det underbart !
// Charlotte Ekberg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0