2011-07-07 Åter på svensk mark..

Då var vi åter i Sverige, dock blir det en kort visit på bloggen för på lördag drar vi vidare till Gränna. 

Vi hade en galet trevlig dag i London i måndags. Vi började med en tur till hotellet som visade sig vara över all förväntan. Mycket mycket bättre än vi hade trott. Vidare till Madame Tussauds men vända när vi såg kön. Det var över en timmes kö för att köpa biljetter sen ytterligare lika lång kö för att komma in. Ner till undergrounden igen för att ta oss vidare till St James's park och kollade på Buckingham Palace precis som alla andra turister.. Tog några foton och vandrade vidare mot BigBen. 
Vi satte oss på en mysig Italiensk restaurang och intog lunchen för dagen. Därefter köpte vi biljetter till LondonEye & London Dungeons.
Tog oss en tur i LondonEye, dyrt och faktiskt en liten besvikelse för det var inte särskilt överväldigande. Däremot vägde London Dungeons upp priset ordentligt. 1½ timme fyllt med skräck och skratt. Riktigt bra faktiskt. Ska ni till London så rekommenderar jag starkt att åka till London Dungeons om ni inte är alltför rädda. 



Efter denna 1½ svettiga timme var det dags att bege sig tillbaka till hotellet för en dusch/bad och byta kläder. Vi tog en liten kvällspromenad till en liten restaurang, Italiensk igen ;) Varsin pizza senare var vi nöjda och belåtna.
Fick även lite goa skratt åt den nya killen de hade där som inte riktigt visste hur han skulle bete sig. Ett tips är att inte stå ute i restaurangen och rätta till kallingarna om man vill behålla jobbet. ;)

Tyvärr vart natten inte så rolig, inte för Jimmie iallafall som fick tillbaka febern från veckan innan. Vaknade vid 02.00 av att han var GENOMBLÖT av svett. Det var bara att dra på ACn i hotellrummet, öppna fönstret och att han fick krypa ner hos mig istället. 

Tisdag morgon hämtade våran taxi oss för att köra oss til Victoria Coach Station där vi skulle ta bussen vidare till Bristol och Jimmies syster. 
Ungefär samtidigt som vi entrade Bristol så gjorde även regnet så.. faktiskt inte helt otillåtet heller, jag tycker personligen att det var ganska välkommet eftersom det var så gaaaaaalet varmt på måndagen. 
Hemma hos Cicci (Jimmies syster) var det dags för en liten tupplur eftersom Jimmies feber än en gång kommit tillbaka. Vi gick ut och åt på kvällen på en jättemysig restaurang alla tre och åt. 
Onsdag tog vi en tur till Bristol för att shoppa lite. Jimmie köpte shorts och en t-shirt och jag köpte en snygg svart långklänning som jag kan ha nu när jag har fått mig en mage men även senare när magen försvunnit. Dessutom hittade jag min parfym, PÅ REA !!! Bara 10pund (=ca 100kr).. hur bra är inte det då?

Torsdag då... dags att åka hem. Vi tog tåget till centrala Bristol för att sedan åka vidare till Paddington station i London. Bytte till tunnelbana mot Heathrow. Flyget upp i luften och flyget ner till marken igen och nu sitter vi här alla tre i soffan hemma i Kållered. Trötta och glada.
På lördag bär det av mot Gränna... Skönt !! Nu är det bara att hoppas att aftonbladets väderrapporter inte stämmer för i så fall ska det regna hela veckan =/
Ha det underbart !
// Charlotte Ekberg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0