2010-10-24 Söndag

Idag är en bra dag, allt är bra dagar jämfört med igår. Sjukt mycket att göra på jobbet och irritation i magen, ingen bra kombo ska jag säga.
Haft lite trevligt besök av skandia-vakter idag, de bjöd på bullar och jag och Sara bjöd på kaffe.

Veckan som gått har varit riktigt slitsam. Jobbade enl schema måndag-tisdag på larmcentralen. Tisdag kväll rullade bilen mot Halmstad och bröderna Ivanov. Helt underbara människor, saknar dom massor sen jag flyttade från Halmstad. Saknar självklart alla andra också, men jag hängde ju där hela tiden när jag inte hade något viktigt för mig.
I vilket fall som så tillbringade jag två nätter hos dem tillsammans med katten Baloo. Detta för att på onsdagen bege mig till Falkenbergs gymnasiet för att ha ytterligare två dagar med danskurser. Härliga skola, men som ni vet så finns det alltid elever som ska proppsa och kaxa sig. Så torsdag fick jag äran att slänga ut en elev som inte tyckte att "vi har danskurs" är tillräckligt mycket anledning att vara med.
Tillbaka till Onsdagen, åkte hem en sväng till mamma och pappa och kelade med hunden när jag var klar i falkenberg. Har sällan skådat en hund som har sådana Puppy-eyes när man ska lämna henne. ;)
Hämtade bröderna Ivanov efter deras jobb för att inhandla ingredienser, Fidde hade ju ansvar för fredagsfikan på sitt jobb och därför bad mig, mäster-bakerskan, om hjälp.
Det blev kärleksmums med företagsloggan ovanpå. Riktigt nöjd faktiskt.

Fredag var det åter till jobbet i Göteborg, besök av chefen på ett vaktbolag vi jobbar mot. Och jag måste säga att han gjorde min dag !! Fick så mycket beröm, att jag själv blev chockad ! Härligt när folk uppskattar ens arbete.

Lördagkväll när jag slutade hyrde jag tre filmer och skulle köpa antingen godis eller chips med dip. Det slutade med både chips, dip och godis. Jag som satt och proppsade på att jag bara skulle ha ett av alternativen. Men icke, blev båda..



En film och lite godis/chips senare så låg jag där på sängen, utmattade och mätt. Somnade redan 22.15 (tidigt eftersom jag sällan somnar innan midnatt i vanliga fall).

Ikväll efter jobbet blir det till att slänga i en maskin tvätt eller två, kolla nummer två av de tre filmerna och prata lite med min prins.
Åh, det är inte långt kvar tills han bor med mig, bara tre månader. Längtar massor !!!
Dags att återgå till jobbet.

Ha det underbart !
/ Charlotte Ekberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0