2010-10-18 Måndag

Oj oj, en vecka går fort.. Jobb, jobb och dop, dop!
Onsdag jobbade jag, fullt upp och kanske inte världens bästa dag. Torsdag tillbringade jag med min underbara Jimmie.

Så till helgen som varit.
I Fredags tog jag och Jimmie bilen ner till Halmstad för att mellanlanda. En maskin tvätt och "inköp av presentpapper" senare så var vi påväg ner till Kristianstad till min syster eftersom världens bästa Zoe skulle dopas igår söndag.
Väl framme och ganska trötta så vart det bara lite tv innan vi la oss för att sova. Dock ville inte grannarna sova utan spelade väääääldigt hög musik och "dansade" (stampade) i golvet.

Lördag - "tidig" morgon, vaknade vid strax efter 9.00. Fick morgonmysa med mitt fadderbarn Zoe.
Systers man hade tidigt som sjutton varit iväg och köpt frallor till hela gänget (jag, Jimmie, Tilda, Johan, Emelie & Markus själv).
En tur till kyrkan för att fixa inför söndagen och sedan en kväll i biosalongen med min prins. Himlen är oskyldigt blå blev det. Riktigt rolig film faktiskt. Hypersnabba bilar och racersnabba båtar..

Söndag vart det upp med tuppen vid halv 9 eftersom jag skulle skjutsa min prins till tåget så han kom hem igen. Hem snabbt till syster för dusch, smink och klädsel innan kyrkan. Vidare till kyrkan !
Måste säga att jag kände mig väääääldigt stolt när jag fick bära fram min systerdotter genom kyrkan för hennes dop. Och duktig var hon, somnade precis innan och vaknade alldeles lagom tills att folk skulle ta foton.
Fika i församlingshemmet efteråt, massa god mat och grymt goda cupcakes!

Och som alltid efter en bra helg så väntar resan hem, närmare bestämt 3 timmar (Trodde jag). Eftersom jag var trött så ville mor&far att vi skulle köra "tillsammans" dvs att jag skulle köra bakom dom om något hände. Jovisst, inte mig emot. Men då ska de köra över Markaryd, den mest tråkiga och långsamma väg som finns.
Resan hem skulle tagit 3 timmar, men jag körde från Kristianstad ca 16.30 och var hemma i Göteborg vid ca 20.30. Inte riktigt min tanke va ?

Till de goda nyheterna!  Om tre månader flytta min Jimmie in hos mig ! Wiiiieee !!!
Nu dags för sängen, får bli mer info i veckan !

Ha det underbart !
// Charlotte Ekberg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0