2010-10-08 Fredag

Jobb på fredagen innebär jobb hela helgen. Och måste säga att min helg inte började på bästa möjliga sätt.
När jag började jobbet 07.00 imorse tog jag tag i lite papper. Fast lite är väl fel att säga.
I 6 timmar satt jag enbart med papper medan min kollega fick ta tag i larmbordet nästan helt själv. Men självklart vart det kaos mellan 0700-0800 då alla idioter som inte kan stänga av sina larm korrekt ringer in och dessutom ska snacka massa onödig skit.

Men som sagt, 6 TIMMAR satt jag bara med papper. Jag vände blad efter blad efter blad efter blad. Efter en timme var jag så sjuuuukt trött på det men fick banimej fortsätta tills det var klart.
Har nog aldrig varit så trött och irriterad och dessutom har jag nog aldrig fått så mycket papper gjort på en och samma dag.

700kr extra är vad jag får i månaden för att sitta med detta helvetes-arbete (som i vanliga fall bara är kanske 10-20 papper i veckan i normala fall.. men dagens arbete hade lätt varit värt minst 1500 kr. Borde nog begära löneförhöjning.. ;)

Kvällen blev i alla fall en tv-kväll. Idol som vanligt.
Och jag säger bara att Sassa-Brassa-"lookslikeaguy"-Massa åker ut. Så nu vet ni det, nu behöver ni inte kolla resultatet.

Imorgon är en ny dag, utan pappersarbete men ändå på jobbet. Blir till att sitta och fixa musiken till de kommande danskurserna i Falkenberg. Kanske slinker med en film eller två så vi kan ha lite kul på jobbet också.

Ha det underbart
/ Charlotte Ekberg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0