2010-11-21 Söndag

Jahopp.. då var ett tag sen sist igen.
Rullade från Eskilstuna i torsdags med stopp i Örebro hos syster med familj. Där hittade jag en syster med fästman samt två små charmtroll. Hilda som redan är en riktigt girlie-girl. Hon drog på sig stövlarna och hämta sig bamseväska som hon bar som en handväska och spatserade runt i huset samtidigt som hon pladdrade på. Timmen senare entrade Felix dörren och då var det inte snacka om saken, det var tv-spel som gällde.
Han är för söt, han säger till och med att han saknar mig. Gosebjörn !
Väl hemma i Göteborg satte jag ihop min nya kattmöbel till Baloo & Mowgli som de redan verkar tycker mycket om.
Fredag-söndag vart det jobb jobb jobb.
Fredag kväll efter jobbet hämtade jag Lisa. Vi gjorde varma mackor i ugnen med kantarellost, champinioner och ost på. MUMMA ! Till detta serverades även lite Idol och Olle sitter fortfarande säkert, jag fattar inte detta !! Ut med honom !
Innan utröstningen gick jag ut i köket för att kolla om det hade snöat. Jodå, det hade det ju gjort men Lisa trodde mig inte. För att bevisa bad jag henne komma ut i vardagsrummet där man såg lite bättre. När jag tittar ut genom fönster ser jag något som rör sig precis bredvid min bil. Och tro på *** att där står en stor jäkla ÄLG ! ! Dubbelt så stor som min bil, helt gigantisk !
Vart livrädd, och Lisa med.. skulle ju strax köra henne hem men man vågar ju inte ens gå ut när det står en stor bjässe till älg utanför.
Tack och lov gick han efter en liten stund och jag kunde köra Lisa hem. Men man hade ögonen öppna för att snabbt upptäcka en älg om den kom.
Lördag vart det bara jobb jobb och massa massa massa massa pappersarbete !
Imorse däremot när jag skulle ta mig till jobbet.. DÅ... då stod den där sabla älgen där igen, fast hos en närboende granne. Mumsade äpplen och gottade sig. USCH va jag inte tycker om honom ! Jag vill att han ska lämna mig ifred nu !
Imorgon ska det fixas hemma. Städat och plockas undan, kanske möblera om lite.. vem vet.
Men först ska jag tillbringa resten av min kväll tillsammans med mina småpojkar samt titta färdigt på Beck.
Ha det underbart !
/ Charlotte Ekberg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0