2010-11-09 Tisdag

Underbara tisdag.. sovmorgon, nej !
Tvättid 07 - 11 och inte sovit rekordmycket direkt. Har numera två katter eftersom jag plockade upp Mowgli igår. Helt underbar kisse-miss !
Dock har inte Baloo varit min absoluta favorit inatt. Han har lekt runt hela natten och vägrat sova. Till och med vägrat sova i sängen första timmarna. Efter halva natten vaknar jag och ska vända mig mot Jimmie, märker då att det ligger en liten katt mellan oss och en stor katt vid fötterna. Mysigt, men lite halvtrångt.
I vilket fall som så ska de nog komma överens snart, Baloo ska lära Mowgli allt han kan ;)

Den senaste veckan har bestått av sjukdom och sen jobb.
En rolig grej på jobbet var ju i lördags när jag och Gunnar pratade om att det var "söndag" så alla p-automater skulle ta söndagstaxa. Sen tog det inte många minuter innan jag sträcker på mig och säger: "Gunnar, det känns som söndag idag". Vi skrattade en hel del efter det ;)
Söndag kväll rullade jag mot Halmstad. Första en trevlig kväll framför tvn med mamma, sen en trevlig promenad med pappa och hundarna.
Måndag morgon, uppe med tuppen (08.30) och sen hämta Mowgli...!
Eftersom jag skulle lämna mamma och hundarna i Eldsberga efteråt så var de alla med i bilen och ni kanske kan tänka er hur tokig Nellie blev när det kom in en katt i bilen. Hon tvättade honom från topp till tå ! Även de områden han kanske borde tvätta själv;) Hon är så söt !
Lämnade mamma i Eldsberga och därefter bar det av hela vägen mot Eskilstuna !
Så nu sitter jag här, prinsen har gått till jobbet och jag har lagt i första maskinerna med tvätt. Vad ska resten av dagen bjuda på?
Har förresten köpt en rattkrycka till min bil eftersom någon idiot förra veckan bestämde sig för att min bil var bra att göra inbrott i. Det enda de fick med sig var mina 20-25 kr i parkeringspengar och mina cd-skivor. Idioter!! Ska ni göra inbrott kan ni väl göra det ordentligt och typ ta stereon eller något?
Visserligen hade de försökt tjuvkoppla den också, så jag tyckte att en rattkrycka var en bra investering ;)
Nä, dags för lite frukost och sen ner till tvätten igen.
(Och en liten bild på lill-killen Mowgli kanske?)

Ha det underbart !
/ Charlotte Ekberg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0